ضرورت همکاری‌های مشترک بین المللی برای توسعه کسب و کار های نوپا

ضرورت همکاری‌های مشترک بین المللی برای توسعه کسب و کار های نوپا

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر ضرورت همکاری‌های مشترک با نهادهای بین‌المللی به‌ویژه یونیدو برای توسعه فناوری اطلاعات و کمک به رشد کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی، در دیدار با فیلیپ شولتز، قائم‌مقام سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) و هیئت همراه با اشاره به سفر چندی پیش خود به وین و دیدار با دبیر کل یونیدو گفت: ما در آخرین دیدار با آقای دبیر کل در وین، توافقات خوبی داشتیم و می‌دانم تیم‌ها برای نهایی کردن توافقنامه و آغاز همکاری‌های مشترک همکاری‌های خیلی خوبی داشتند.

وزیر ارتباطات افزود: خیلی خوشحالم که امروز شما در ایران هستید و می‌توانید با دستاوردهای شرکت‌های ایرانی آشنا شوید و پیشرفت‌های آن‌ها را مشاهده کنید. از ناظمی (معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات) و تیمشان خواسته بودم که برنامه مفصلی برای شما تدارک ببینند تا بتوانید در این اقامت کوتاه در ایران حداکثر آشنایی را با استارت آپ‌های ایرانی داشته باشید که امیدوارم این دیدار برای شما مفید بوده باشد.

آذری جهرمی ادامه داد: همکاری‌های مشترک با یونیدو برای ما خیلی مهم است و با توجه به علاقه دو طرف می‌شود افق خیلی روشن را از همکاری‌های مشترک داشت. ما برای توسعه فناوری اطلاعات و کمک به رشد کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات به‌طورجدی نیازمند همکاری‌های مشترک با نهادهای بین‌المللی به‌ویژه یونیدو بوده و برای اجرای توافقات هم جدی هستیم. امیدوارم نتایج این همکاری‌ها هم برای ایران و برای شما مثبت باشد.

در ادامه این دیدار فیلیپ شولتز با ابراز خوشنودی از همکاری‌های مشترک یونیدو با جمهوری اسلامی ایران گفت: موضوعی که در صدر دستور کار یونیدو و همچنین مدیرکل آن قرار دارد، مسائل مربوط به دیجیتال‌سازی و ادغام فناوری اطلاعات با تولیدات صنعتی است که این مسئله برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: یونیدو در میانه برنامه ۵ ساله همکاری‌های مشترک با ایران قرار دارد. در سفر خود به ایران، با شرکای مختلف از صنایع مختلف که در دو سه سال اخیر با یونیدو همکاری داشته‌اند دیدار داشتیم که در این دیدارها توانستیم درباره موضوعات مربوط به فناوری اطلاعات هم صحبت کنیم.

قائم‌مقام سازمان توسعه صنعتی ملل متحد ادامه داد: به نظر می‌رسد هر دو طرف برای ارتقای مسائل مربوط به فناوری اطلاعات علاقه‌مند هستند و امیدواریم بتوانیم با مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌منظور تحقق اهداف مشترک همکاری مشترکی را تعریف کنیم.

شولتز در خاتمه نشست خود با استارت آپ‌های ایرانی را بسیار مفید ارزیابی کرد و توانمندی‌های آن‌ها را شگفت‌انگیز خواند.

کد خبر 4693238

mehrnews.com/news/4693238

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *