تعریف ۷۲ پروژه برای توسعه فضای مجازی کودک/ معرفی ۲۰ایده در ۲۰ ماه

اینترنت کودک

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران از تعریف ۷۲ پروژه و اقدام در پیش نویس سند توسعه فضای مجازی کودک خبر داد و گفت: در این راستا طرح ۲۰ تا ۲۰ را اجرایی می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو سلجوقی با اشاره به ابلاغ پیش نویس سند توسعه فضای مجازی کودک از سوی وزیر ارتباطات، گفت: برمبنای این سند، نقشه مفهمومی مورد نظر تدوین و حدود ۷۲ پروژه و اقدام تهیه شده است؛ هم اکنون این سند در وبگاه مربوطه اطلاع رسانی عمومی شده تا بازخورد آن را دریافت کنیم.

وی با تاکید براینکه قصدمان این نیست که خودمان را در ۷۲ پروژه و نقشه مفهمومی محدود کنیم و فضا باز است تا نظرات کارشناسی را در این زمینه دریافت کنیم، ادامه داد: ممکن است برخی از این ۷۲ پروژه زائد باشد و بالعکس، ممکن است در این پیش نویس به برخی موضوعات اشاره ای نشده باشد که در این صورت می توانیم از نظرات کارشناسان استفاده کنیم.

سلجوقی با اشاره به اینکه این نقشه مفهومی و ۷۲ پروژه از طریق همراهی با بخش خصوصی تهیه شده است، افزود: در توسعه فضای مجازی کودک آنجایی که نیازمند هماهنگی و ایجاد پروژه های زیرساختی است و ممکن است برای بخش خصوصی اقتصادی نباشد، ورود می کنیم. در غیر این صورت تمایل داریم که در بازار بخش خصوصی دخالت نکرده و حتی الامکان از منابع در اختیارمان برای توسعه بازار بخش خصوصی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در این زمینه طرح ۲۰ تا ۲۰ ماه مطرح شده است، گفت: پیشنهاد دهنده این طرح بخش خصوصی بود و مجری آن هم بخش خصوصی است. هدف از طرح ۲۰ تا ۲۰ این است که بتوانیم در روز بیستم هر ماه یکی از ایده های مربوط به توسعه فضای مجازی کودک که توسط بخش خصوصی ارائه شده است را معرفی کنیم.

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: نخستین ایده مربوط به این طرح، در باغ کتاب تهران رونمایی شد و به مرور مابقی این طرح ها نیز رونمایی می شود.

سلجوقی اضافه کرد: برای مثال یکی از پروژه هایی که در این زمینه مطرح و حدود ۲۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه شد، پروژه مطالعاتی تبعات استفاده از تلفن همراه برای کودکان بود. کاربرد این پروژه برای تولیدکنندگان محتوا است تا در زمان تولید، روی این موضوع تمرکز کرده و محصولاتشان اثربخشی بیشتری داشته باشد. از سوی دیگر آثار و تبعات سوء استفاده از تلفن همراه برای کودکان مورد تاکید قرار گرفت.

mehrnews.com/news/4293239

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *