Neuralink الون ماسک در ویدیوی جدید فناوری مغز و رایانه را مسخره می کند

Neuralink ، شرکت رابط ماشین مغز که توسط الون ماسک مدیر عامل تسلا تاسیس شده است ، ویدیویی در یوتیوب از یک میمون ماکاک به نام پاجر منتشر کرده است که با ذهن خود بازی ویدیویی Pong را بازی می کند.

به نظر می رسد این فیلم 3 دقیقه ای و 27 ثانیه ای ، که ماسک اواخر روز پنجشنبه در توییتر به اشتراک گذاشته است ، نشان می دهد که میمون با فعالیت مغز خود کامپیوتر را کنترل می کند.

ماسک در توییتر خود نوشت: “یک میمون به معنای واقعی کلمه با استفاده از تراشه مغزی یک بازی ویدئویی را از راه دور از راه دور انجام می دهد.”

در این ویدئو ، یک راوی سعی می کند توضیح دهد که چگونه پیجر قادر است با ذهن خود پنگ بازی کند.

میمون نه ساله ، که حدود شش هفته پیش دو دستگاه Neuralink در هر طرف مغز او قرار داده بود ، یاد گرفت که چگونه با استفاده از یک جوی استیک یک مکان نما را به اهداف روی صفحه منتقل کند در ازای یک اسموتی موز که از طریق یک نی تحویل داده شده است ، راوی می گوید.

وی در ادامه توضیح داد که دستگاه های “Link” شرکت در هنگام تعامل با رایانه فعالیت نورون پیجر را ضبط کردند. این راوی گفت: این به دلیل وجود بیش از 2000 سیم کوچک در مناطق قشر حرکتی وی که هماهنگی حرکات دست و بازو را دارند ، امکان پذیر بود.

سپس این داده ها به “الگوریتم رمزگشای” برای پیش بینی حرکات دست در نظر گرفته شده پیجر در زمان واقعی منتقل شدند.

هنگامی که رمزگشایی کالیبره شد ، نورالینک گفت که میمون به جای تکیه بر جوی استیک ، می تواند با استفاده از آن مکان نما را به مکانی که می خواهد برود.

در واقع ، ویدیوی YouTube نشان می دهد که Pager در حالی که جوی استیک از پریز برق است ، یک دست و پا زدن در بازی Pong را کنترل می کند.

خوک به میمون
در ماه آگوست ، Neuralink یک نسخه آزمایشی زنده از فناوری خود را روی سه خوک انجام داد. به یکی از مخاطبان سیگنال های عصبی در زمان واقعی یکی از خوک ها نشان داده شد که ماسک آن را گرترود نامید.

دفتر مرکزی شرکت Neuralink در سانفرانسیسکو در نهایت می خواهد سرعت انتقال اطلاعات از مغز انسان به ماشین را افزایش دهد.

در حالی که این فناوری هنوز در مراحل ابتدایی است ، Neuralink امیدوار است که دستگاه های آن به زودی به انسان های فلج اجازه دهد از ذهن خود برای کار با ماشین استفاده کنند.

روز پنجشنبه ، ماسک گفت که اولین محصول Neuralink به یک انسان فلج اجازه می دهد تا سریعتر از شخصی که از انگشت شست خود استفاده می کند از یک تلفن هوشمند استفاده کند.

ماسک ( tesla ) در مصاحبه ای در ژانویه در Clubhouse گفت: هوش مصنوعی فقط هوشمندتر می شود و فناوری Neuralink می تواند روزی به انسانها اجازه دهد “سوار شوند.”

برای نشان دادن سرعت پیشرفت در هوش مصنوعی ، مبتکر – که معتقد است هوش ماشین در نهایت از هوش انسانی فراتر خواهد رفت – به پیشرفت های انجام شده در آزمایشگاه های تحقیقاتی مانند OpenAI ، که وی بنیانگذار آن بود ، و DeepMind ، آزمایشگاه هوش مصنوعی لندن که توسط گوگل در سال 2014. ماسک ، که یک سرمایه گذار اولیه در این شرکت بود ، گفت: “DeepMind” بازی های خود را تمام کرده است تا اساساً برنده شود. “

به گفته ماسک ، مردم در حال حاضر “سایبورگ” هستند زیرا به لطف تلفن ها ، رایانه ها و برنامه ها دارای “لایه دیجیتالی” عالی هستند.

وی گفت: “با یک رابط عصبی مستقیم ، می توانیم پهنای باند بین قشر شما و لایه سوم دیجیتال را با دستورات بسیار زیادی بهبود بخشیم.” “من می گویم احتمالاً حداقل 1000 ، یا شاید 10،000 ، یا بیشتر.”

لایه دیجیتالی که وی به آن اشاره می کند می تواند از iPhone شخص به حساب Twitter او باشد.

دراز مدت ، ماسک ادعا می کند که Neuralink می تواند به انسانها اجازه دهد با استفاده از تله پاتی مفاهیمی را به یکدیگر بفرستند و پس از مرگ در یک “حالت نجات یافته” وجود داشته باشند که پس از آن بتوانند در یک ربات یا انسان دیگر قرار بگیرند. وی تصدیق کرد که در حال قلمرو علمی-تخیلی است.

https://www.nbcnews.com/tech/tech-news/elon-musks-neuralink-teases-brain-computer-tech-new-video-rcna633

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *