گوگل مبلغ 220 میلیون یورو فرانسوی نسبت به سلطه تبلیغات جریمه می کند

رگولاتور رقابت فرانسه روز دوشنبه 220 میلیون یورو (267 میلیون دلار) گوگل را به دلیل حمایت از خدمات خود برای درج تبلیغات آنلاین به هزینه رقبا ، به گوگل جریمه کرد ، زیرا غول های فناوری ایالات متحده در اروپا با فشار فزاینده ای روبرو هستند.

این مجازات بخشی از توافقی است که پس از سه گروه رسانه ای – News Corp ، روزنامه فرانسوی Le Figaro و بلژیک Groupe Rossel – در سال 2019 گوگل را به سو ab استفاده از موقعیت مسلط در بازار نسبت به فروش آگهی برای وب سایت ها و برنامه های خود متهم کردند.

مرجع رقابت تشخیص داد که گوگل به بازار موجودی تبلیغات خود AdX و Doubleclick Ad Exchange ، بستر بی درنگ خود برای اجازه دادن به مشتریان برای انتخاب و فروش تبلیغات ، برخورد ترجیحی داده است.

ایزابل دو سیلوا ، رئیس این مركز گفت: “این اولین تصمیم در جهان است كه به فرآیندهای حراج الگوریتمی پیچیده ای می پردازد كه از طریق آنها تبلیغات نمایش آنلاین كار می كند.”

گروه های رسانه ای که به دنبال فروش فضای تبلیغاتی در سایت های اینترنتی یا برنامه های تلفن همراه خود هستند ، اغلب از چندین شرکت به طور همزمان استفاده می کنند ، معروف به سیستم عامل های طرف عرضه (SSP).

اما نهادهای نظارتی دریافتند که سرویس های گوگل با استفاده از روش های گوناگون یا جلوگیری از همکاری کافی با بازارهای تبلیغاتی رقیب ، به طور ناعادلانه در برابر رقبا رقابت می کنند.

به عنوان مثال ، Doubleclick با توجه به قیمت های ارائه شده توسط سایر به اصطلاح سرورها ، کارمزدی را که هنگام کارگزاری فروش صرف می کرد ، تغییر می دهد.

در همان زمان ، Google توافق کرد که AdX به پیشنهادهای ناشی از Doubleclick ترجیحی بدهد – به طور موثر رقبایی مانند Xandr یا Exchange Exchange را از بین ببرد.

دی سیلوا گفت: “این اقدامات بسیار جدی ، رقابت در بازار در حال ظهور تبلیغات آنلاین را مجازات كرد و به گوگل اجازه داد نه تنها موقعیت خود را حفظ كند بلكه موقعیت غالب خود را نیز افزایش دهد.”

https://finance.yahoo.com/news/france-fines-google-220-mn-100659261.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *