ضرورت بسترسازی برای حضور بانوان در فضاهای نوآورانه کسب و کار

زنان

مشاور زنان معاونت علمی و فناوری گفت: در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بسترسازی برای فعالیت های زنان در فضاهای کسب و کار را در اولویت قرار داده ایم.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، زینب حمیدزاده اظهار کرد: حدود ۵۰ درصد ظرفیت جامعه ما را بانوان تشکیل می دهند که می توانند نقش موثری در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور داشته باشند اما مقایسه میزان بانوان فارغ التحصیل از دانشگاه با حضور آنها در حوزه کسب و کار تناسب زیادی ندارد.

وی گفت: با وجود این ظرفیت اما نقش و سهم زنان کم رنگ تر از آن است که باید باشد بنابراین در این مسیر موانع فرهنگی و اجتماعی وجود دارد که مختص به کشور ما نیست بلکه در سرتاسر دنیا حضور بانوان با محدودیت هایی همراه است.

وی با اشاره به باورمندسازی بانوان در حوزه کسب و کار عنوان کرد: بانوان باید به حضور و نقش خود در جامعه، فضای کسب و کار و رشد شاخص توسعه کشور اعتماد داشته باشند و توانمندی ها و قدرت ریسک پذیری خود را افزایش دهند.

مشاور معاون علمی و فناوری در امور بانوان حوزه های استارتاپی را یکی از حوزه هایی دانست که زنان می توانند توانمندی های خود را نشان دهند، ابراز کرد: در فعالیت های استارتاپی قدرت ذهنی، خلاقیت و مدیریت کسب و کار از عوامل موفقیت محسوب می شود بنابراین در این حوزه نمی توان دیدی جنسیت محور داشت و زنان می توانند در آن حضوری پررنگ تر داشته باشند.

https://www.mehrnews.com/news/4253814/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *