خداحافظی با زانتیا به سبک اینترنتی

خداحافظی با زانتیا به سبک اینترنتی

از آخرین زانتیایی که پا به ایران گذاشت حدود ۷ سال می‌­گذرد. در دهه ۸۰ با ورود این زیبای فرانسوی به ایران شوق زیادی در خانواده‌­هایی که تا آن روز چشمشان به خودروهای خارجی عادت نکرده بود برانگیخته ­شد.
در گذشته داشتن شیشه ­بالابر به خودی خود عجیب بود؛ چه برسد به اینکه هر چهار شیشه مجهز به این امکان باشد. امکانات این خودرو لوکس و کلاسیک فرانسوی کم­‌کم میان مردم شناخته ­شد. اتاق راحت، دسترسی به صندوق عقب، شتاب بالا، آرامش هنگام ترمزگرفتن آن را نه تنها به خودرو متناسب تبدیل می­‌کرد، بلکه تا حدودی از حد انتظار نیز بالاتر بود. با این حال عمر این زانتیای پرطرفدار در ایران دو رقمی نشد. در جشن تولد ۱۰ سالگی این زیبای مغرور، شرکت سازنده (سیتروئن) اعلام کرد که تولید آن را متوقف کرده­ است. برای همین است که حالا عمر بعضی از زانتیاهای موجود در بازار به ۱۶ سال می‌­رسد و خیال نکنید این ۱۶ سالگی باعث از کار افتادگی آنها یا مورد توجه نبودن در بازار شود. برای همین اگر شما شانس خرید یکی از آن‌ها را در دهه هشتاد داشته‌­اید و حالا دیگر از تکراری بودن آن دلزده شده‌­اید هیچ نگران فروش آن نباشید. حالا هم شانس زیادی برای فروش خودرو زانتیا دارید. چراکه بازار همچنان تشنه زانتیاهای فرانسوی اصل است.

اگر برای فروش خودرویتان راهی بنگاه ماشین شدید توجه کنید که قدیمی بودن خودرو از ارزش آن نمی­‌کاهد. پس گول عدد و رقمی را که در شناسنامه خودرویتان هست، نخورید. مهم دل است که زانتیای شما هرچه مسن‌ باشد، اما باز دل جوانی دارد. ممکن است ثابت کردن این موضوع به بنگاه­‌هایی که تنها به سال تولید توجه می­‌کنند کمی سخت باشد اما کوتاه نیایید. اگر همچنان به­‌خاطر سال تولید بر سر مال زدند، باید بگوییم که از همان ابتدا راه بهتری برای فروش زانتیا داشته‌­اید. راه دیگر مقابل روی شما فروش اینترنتی خودروی زانتیای شما است. هر قیمتی که مایل هستید می‌توانید برای زانتیا خودتان تعیین و عکس آن را آپلود کنید. در مورد قیمت فروش اینترنتی این خودرو توجه کنید که قیمتی بیشتر از حد نرمال روی آن نگذارید. در بهترین حالت خودرو شما بیشتر از ۵۵ میلیون تومان ارزش ندارد. برای مثال زانتیایی را که تولید سال ۸۸ یا ۸۹ و زیر ۲۰ هزار کیلومتر کارکرد باشد با این قیمت به فروش گذاشته‌­اند. در موارد خاصی اگر رنگ خودروی شما چیزی غیر از مشکی، سفید، نوک مدادی و نقره­‌ای بود می‌توانید به­ خاطر خاص بودن رنگ آن کمی به قیمت اضافه کنید.

برای عکس گرفتن از زانتیا و آپلود آن در سایت‌های فروش خودرو سعی کنید امکانات و وجه ممیزه آن را نشان دهید. برای مثال اگر چوب اسکی دارید با گذاشتن آن در محفظه­‌ای که مناسب آن طراحی شده این قابلیت خودرو را نمایش دهید. فرمان خوش دست و تنظیم الکترونیکی آینه­‌های این خودرو فرانسوی را هم نشان دهید. شیشه‌های باریک جلو زانتیا چهره هوس‌­انگیزی برای عکاسی دارند؛ پس بی­‌دقت از آن نگذرید. از عکس‌­های موجود در اینترنت هرگز استفاده نکنید؛ چرا که دیر یا زود به راحتی مشتری را نسبت به حرف­های‌تان بی­‌اعتماد می­‌کند. درباره کارکرد خودرو، شرایط بیمه یا خط خوردگی‌های احتمالی آن هم توضیح دهید تا به این شکل کار را برای خودتان و مشتری واقعی راحت­‌تر کنید. حالا فقط کافی است در خانه منتظر زنگ تلفن بمانید و بدون وارد کردن خللی در کار و زندگی روزمره ماشینتان را بفروشید.

پایان رپورتاژ آگهی/.
https://www.zoomit.ir/2017/10/14/223388/divar-car-xantia/#

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *