همکاری یونیدو برای ورود استارت‌آپ‌های ایرانی به بازارهای جهانی

همکاری یونیدو برای ورود استارت‌آپ‌های ایرانی به بازارهای جهانی

رئیس سازمان فناوری اطلاعات خواستار همکاری یونیدو برای ورود استارت‌آپ‌های ایرانی به بازارهای جهانی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات به همراه مهدی آهویی، مشاور وزیر و مدیرکل امور بین‌الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با فیلیپ شولتز قائم مقام سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) دیدار کردند.

در این دیدار که تعدادی از استارت آپ های منتخب حضور داشتند، ناظمی ابتدا گزارشی از وضعیت دسترسی اینترنت و ضریب نفوذ آن در میان ایرانیان و همچنین فعالیت استارت‌آپ‌ها و گسترش روز افزون کسب و کارهای نوپا بر پایه فناوری اطلاعات ارائه و تعدادی از استارت‌آپ‌ها را معرفی کرد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات در ادامه خواستار همکاری یونیدو برای ورود استارت آپ هایی ایرانی به بازارهای جهانی شد.

پس از آن ۶ استارت‌آپ و شرکت فعال در حوزه فناوری اطلاعات به معرفی خود پرداختند.

در این دیدار فیلیپ شولتز ضمن ابراز خشنودی از این دیدار تاکید کرد که ایران یکی از کشورهای پیشرو در حوزه فناوری اطلاعات است و از پیشرفت‌ استارت آپ ها ابراز شگفتی کرد.

وی در ادامه یکی از مهمترین اهداف سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) را ایجاد زمینه‌های توسعه برای کشورهای عضو این نهاد جهانی دانست و برای همکاری بیشتر و نزدیک‌تر برای توسعه بازار کسب و کارهای نوپا در عرصه بین‌المللی اعلام آمادگی کرد.

شولتز همچنین یکی از برنامه‌های یونیدو را علاوه بر توسعه صنعتی و حمایت از تولیدات رقابتی، ارتقای فناوری اطلاعات و حمایت از کسب و کارهای نوپا با فراهم کردن شبکه‌های ارتباطی بین المللی دانست و از این رو برای همکاری بیشتر در راستای ورود استارت آپ های ایرانی به بازارهای جهانی اعلام آمادگی کرد.

کد خبر 4693253

mehrnews.com/news/4693253

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *