مخالفت سهام داران آمازون با خداحافظی با فناوری تشخیص هویت

مخالفت سهام داران آمازون با خداحافظی با فناوری تشخیص هویت

علیرغم خطاهای فراوان محصولات مجهز به فناوری تشخیص چهره که امنیت و حریم شخصی افراد را به خطر می‌اندازد، سهام داران آمازون با توقف فروش محصولات مجهز به این فناوری به دولت آمریکا مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسین ایج، سهام داران عمده شرکت آمازون با پیشنهادی در مورد توقف فروش محصولاتی که در آنها از فناوری تشخیص چهره استفاده شده، به نهادهای دولتی در ایالات متحده مخالفت کرده اند.

اگر چه این تصمیم در کل شرکت آمازون حامیان زیادی دارد، اما تنها ۲.۴ درصد از سهام داران عمده این شرکت در رأی گیری که روز جمعه به همین منظور انجام شد از تصمیم یادشده حمایت کردند.

پس از این مخالفت، طرح پیشنهادی دیگری برای بررسی میزان خسارات وارده به آزادی‌های مدنی و حریم شخصی مردم آمریکا به علت استفاده از فناوری تشخیص چهره آمازون نیز تنها با حمایت ۲۷.۵ درصدی سهام داران اصلی شرکت آمازون مواجه شد.

فناوری تشخیص چهره شرکت آمازون موسوم به Rekognition توسط پلیس برخی ایالت‌های آمریکا مانند اورگان و فلوریدا برای شناسایی مظنونان و مجرمان استفاده می‌شود. اما Rekognition بارها افراد عادی را به عنوان مجرم شناسایی کرده و باعث دستگیری‌های اشتباه و هتک حرمت و آبروی افراد شده است. میزان این اشتباهات تا بدان حد بالا بوده که مقامات محلی برخی ایالات آمریکا مانند کالیفرنیا پلیس را مجبور به توقف استفاده از فناوری تشخیص چهره آمازون کرده اند.

با توجه به اینکه جف بزوس مدیرعامل آمازون تنها کنترل ۱۶ درصد از کل سهام این شرکت و حق رأی را در اختیار دارد، تصمیمات یک طرفه وی در این زمینه نافذ و قابل اجرا نخواهد بود. از همین رو ممکن است در صورت افزایش اعتراض‌ها در این زمینه، کنگره آمریکا هم وارد عمل شود.

کد خبر 4626148

mehrnews.com/news/4626148

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *