تأمین امنیت دوچرخه سواران با کلاه ایمنی پلیمری

تأمین امنیت دوچرخه سواران با کلاه ایمنی پلیمری

استفاده از فناوری‌های پیشرفته برای تولید کلاه‌های ایمنی مورد استفاده دوچرخه سواران رو به افزایش است و یک شرکت آمریکایی محصول تازه ای در همین راستا عرضه کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، کلاه ایمنی مذکور که توسط شرکت Trek تولید شده، WaveCel نام دارد و شرکت سازنده مدعی است در مقایسه با کلاه‌های ایمنی عادی تا ۴۸ برابر مقاومت بیشتری در برابر حوادث و برخوردهای ناگهانی دارد.

کلاه ایمنی مذکور که با همکاری جراحان ارتوپد، مهندسان مکانیک و غیره تولید شده مجهز به لایه‌های پلیمری قابل انعطاف بوده و در صورت برخورد با اجسام سخت این لایه‌ها فشار را در خود جمع کرده و مانع از انتقال آن به سر دوچرخه سوار می‌شوند. جمع شدن و سپس باز شدن لایه‌های پلیمری باعث تخلیه انرژی از کناره‌های کلاه ایمنی شده و سر فرد را سالم نگه می‌دارند.

در آزمایش‌های انجام شده، این کلاه ایمنی در برابر هر برخوردی از کناره‌ها یا روبرو مقاوم بوده و می‌تواند فشار ضربه را به خوبی تخلیه کند. همین امر باعث می‌شود شبکه عصبی مغز و رگ‌های خونی حتی در صورت تصادف‌های شدید آسیب جدی نبینند.

این کلاه ایمنی در دو مدل عادی و پیشرفته برای دوچرخه سواری در جاده و کوهستان عرضه می‌شود که قیمت آنها به ترتیب ۱۵۰ و ۳۰۰ دلار است.

کد خبر 4572435

mehrnews.com/news/4572435

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *