در جریان سرورهای هاتگرام نیستم

در جریان سرورهای هاتگرام نیستم

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در جریان ورود سرورهای نسخه های فارسی تلگرام با ارز دولتی در کشور نیستم، گفت: برای فیلتر این شبکه ها، دستوری دریافت نکردم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد آذری جهرمی در جمع خبرنگاران در خصوص صحت و سقم ورود دوهزار سرور با ارز دولتی برای شبکه های هاتگرام و تلگرام طلایی به کشور گفت: این موضوع را نمی دانم و اصلا در جریان آن نیستم که ارز دولتی گرفته شده و چه کسانی آن را گرفته اند.

وی با بیان اینکه باید به کی قسم بخوریم که ما نقشی در این جریان نداریم، در مورد فیلتر نسخه های فارسی تلگرام (هاتگرام و تلگرام طلایی) با توجه به سررسید موعد ۱۵ شهریور گفت: دستوری برای فیلتر این شبکه ها نیامده و چیزی به ما ابلاغ نشده است.

آذری جهرمی درباره اینکه آیا مهلت جدیدی به فعالیت این شبکه ها اختصاص یافته است، تصریح کرد: در این زمینه اطلاعی ندارم.

درخواست جهرمی از دیوان عدالت برای لغو حکم حذف آبونمان تلفن

وزیر ارتباطات درمورد حکم دیوان عدالت اداری برای حذف هزینه آبونمان تلفن ثابت از قبوض مشترکان و دلیل عدم اجرای این حکم تاکنون گفت: حکم دیوان عدالت لازم الاجرا است و در حال طی روال اجرایی برای آن هستیم.

آذری جهرمی با بیان اینکه این حکم از سمت رگولاتوری به مخابرات ارجاع داده شده است، گفت: این فرآیند زمان بر است اما با توجه به آنکه این حکم لازم الاجراست، ما از آن تبعیت می کنیم.

وی با انتقاد از صدور این تصمیم بدون نظر کارشناسی از وزارت ارتباطات افزود: قبلا نامه ای در این زمینه به دیوان عدالت نوشته و درخواست کردم زمان بیشتری برای این تصمیم گرفته شود اما با توجه به اینکه این حکم صادر شده است، اجرای آن برای ما لازم الاجراست.

وزیر ارتباطات با اشاره به تأثیر تصمیم حذف آبونمان در درآمد مخابرات با توجه به هزینه های بالارفته در حوزه توسعه شبکه تلفن ثابت یادآور شد: مخابرات بخشی از تجهیزات را با ارز دولتی و با رقم ۱۵۰ میلیون دلار خریداری کرد اما به دلیل عدم تأمین ارز مورد نیاز هم اکنون باید سه برابر هزینه قبلی و حدود هزار میلیارد تومان برای ترخیص این تجهیزات، پول پرداخت کند؛ در شرایط فعلی هزینه های توسعه شبکه در کشور به شدت بالا رفته و حذف آبونمان به عنوان بخشی از درآمد مخابرات به کندشدن فرایند توسعه و فشار به پرسنل مخابرات می انجامد.

آذری جهرمی تأکید کرد: اگر در ظاهر، حکم حذف آبونمان به نفع مردم است اما با توجه به اینکه توسعه را به تأخیر می اندازد به نفع مردم و توسعه شبکه مخابراتی کشور نخواهد بود.

استفاده از ۴۰۰ هزار کیلومتر فیبر نوری وزارت نیرو برای توسعه ارتباطات

وزیر ارتباطات با اشاره به ظرفیت های شبکه توزیع برق وزارت نیرو و استفاده از آن برای توسعه ارتباطات کشور گفت: وزارت نیرو ۷۰۰ هزار کیلومتر فیبر نوری برای شبکه توسعه نیروی برق سراسر کشور دارد که ما می توانیم از این ظرفیت برای توسعه ارتباطات استفاده کنیم. از ۴۰۰ هزار کیلومتر از این تعداد که در ۸ شهر اول هدف ما قرار دارد برای توسعه شبکه دسترسی فیبر نوری (FTTX) استفاده خواهیم کرد.

آذری جهرمی با بیان اینکه تحول دیجیتال در حال رخ دادن است و نباید موضع منفعلانه با آن داشته باشیم، خاطرنشان کرد: پیش از این با محدود سازی دسترسی به رسانه ها، امروز با چالش های زیادی مواجه هستیم و اگر آن روز تدبیر درستی می کردیم به جای برخورد می توانستیم موضع بهره وری را در این خصوص داشته باشیم. حال در زمانی که آینده بر مبنای تحول دیجیتال در حرکت است باید به جای موضع منفعلانه با این فرآیند با تدبیر درست برخورد کنیم.

وی همچنین از ارائه بسته پیشنهادی ارتباطات ثابت به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با توجه به افزایش نرخ ارز و هزینه ها خبر داد تا بتوان با طرحی توسعه ارتباطات ثابت در کشور را از طریق اقتصاد مقاومتی دنبال کرد.

کد خبر 4399119

mehrnews.com/news/4399119

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *