توپ رسمی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مجهز به یک میکروچیپ توسط آدیداس رونمایی شد

توپ رسمی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مجهز به یک میکروچیپ توسط آدیداس رونمایی شد

ساعاتی پیش آدیداس توپ رسمی جامه جهانی ۲۰۱۸ روسیه را با نام تل استار ۱۸ رونمایی کرد که از وجود یک میکروچیپ برای ثبت اطلاعات حرکتی توپ بهره می‌برد.
آدیداس همچون رسم همیشگی در فاصله‌ی چند ماه مانده به آغاز جام جهانی فوتبال، از توپ رسمی که قرار است در این رقابت‌ها مورد استفاده قرار گیرد رونمایی کرد. توپ رسمی رقابت‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه که توسط آدیداس طراحی و تولید شده، از اولین توپ رسمی تولیدشده توسط آدیداس برای جام جانی ۱۹۷۰ الهام گرفته شده است. آدیداس برای اولین بار توپ موسوم به تل‌استار را برای جام جهانی ۱۹۷۰ آماده کرد.

فیفا در وب‌سایت رسمی خود در رابطه با توپ جدید آدیداس برای جام جهانی ۲۰۱۸، چنین اظهار نظر کرده است:

  1. آدیداس توپ رسمی مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را رونمایی کرد که الهام‌گرفته از اولین توپ رسمی آدیداس برای استفاده در جام جهانی فوتبال است. تل‌استار ۱۸ به‌عنوان توپ جدید آدیداس یادآور خاطرات فراموش‌نشدنی از جام جهانی ۱۹۷۰ است که طی آن ستارگانی نظیر گرد مولر، پله، فاکتی و بابی مور هنر خود را با این توپ به نمایش گذاشته بودند.
    لئو مسی، ستاره‌ی آرژانتینی این روزهای دنیای فوتبال که با هنرنمایی خود در مقابل اکوادور، حضور آرژانتین در جام جهانی روسیه را قطعی کرد، در مراسم رونمایی از این توپ در کشور روسیه، حضور داشت. وی از اینکه قبل از سایر بازیکنان فرصت کار با این توپ را دارد، ابراز خوشحالی کرد.

توپ رسمی جام جهانی 2018 روسیه

آدیداس اعلام کرده است که توپ جدید این کمپانی برای استفاده در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تدارک، از وجود یک میکروچیپ بهره می‌برد که با استفاده از آن می‌توان سرعت حرکت توپ در کنار سایر فاکتورها نظیر مسیر حرکت توپ در هوا را دریافت و آن را تحلیل کرد.

رولاند روملر، یکی از مدیران آدیداس، در خصوص تکنولوژی جدید به‌کاررفته در توپ تل‌استار ۱۸ چنین اظهار نظر کرده است:

ساختار جدید پنل‌های توپ در کنار تعبیه‌ی یک میکروچیپ NFC در این آن، فناوری و نوآوری در فوتبال را وارد مرحله‌ی جدید می‌کند و تجربه‌ی جدیدی در اختیار بازیکنان قرار خواهد داد.
جالب است بدانید که آدیداس در سال ۱۹۶۸ با معرفی توپ ۳۲ تکه تل‌استار، نام این توپ را از یک ماهواره‌ی ارتباطی اقتباس کرده بود. تل استار نام یک ماهواره‌ی ارتباطی-مخابراتی بود که شکلی کروی داشت و پنل‌های خورشیدی قرارگرفته روی آن، این ماهواره را شبیه به توپ فوتبالی با تکه‌های مشکی و سفید کرده بود.

منبع : https://www.zoomit.ir/2017/11/10/244487/fifa-world-cup-2018-ball-unveiled-adidas/
http://www.telegraph.co.uk/football/2017/11/09/fifa-world-cup-2018-ball-unveiled-adidas/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *