آزمایش کامیون‌های هیدروژنی تویوتا

آزمایش کامیون‌های هیدروژنی تویوتا

.شرکت خودروسازی تویوتا در ادامه‌ی توسعه‌ی برنامه‌های سوخت هیدروژنی خود، کامیون‌های مجهز به این فناوری را در لس‌آنجلس آزمایش می‌کند

  • آیا قدرت هیدروژنی می‎تواند بخشی از آینده‌ی حمل و نقل پاک در کامیون‌ها باشد؟ مدیران تویوتا در حال بررسی توانایی‌ پیل‌های سوختی هیدروژنی در سیستم حمل و نقل بارکش‌های سنگین هستند. با آغاز فاز بعدی پروژه‌ی پورتال در ماه آینده، تیم مهندسی تویوتا به دنبال تست بارکش‌های سنگین با آلایندگی صفر در سیستم حمل و نقل بندرگاه‌های لس‌آنجلس است.

  • کامیون هیدروژنی تویوتا

پروژه‌ی پورتال (Project Portal)، در اوایل سال جاری میلادی رونمایی شد؛ در این پروژه، کامیون‌های بارکش به همان سیستم پیل‌های سوختی هیدروژنی موجود در مدل میرای (Mirai) مجهز هستند. این کامیون‌ها با داشتن دو مجموعه پیل سوختی و باتری ۱۲ کیلووات ساعتی و ظرفیت طی کردن مسافتی بالغ بر ۳۲۱ کیلومتر و ۳۶ هزار کیلوگرم بار، ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۱۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند.

پس از کیلومترها آزمایش زیر ذره‌بین، تیم مهندسی تویوتا معتقد است که این کامیون‌ها آماده‌ی آزمایش در جاده‌های عمومی هستند. در واقع این کامیون‌ها از بندرگاه‌های لوس‌آنجلس و لانگ بیچ کالیفرنیا بارگیری و سپس با عبور از یک مسیر مشخص‌شده برای تست، در انبار‌ها و ایستگاه‌های راه‌آهن بارها را تخلیه می‌کنند. در ابتدای این فاز، طی کردن روزانه ۳۲۱ کیلومتر مسافت پیش‌بینی شده است که در ادامه، این مسافت بیشتر خواهد شد.

کامیون هیدروژنی تویوتا

باب کارتر، قائم مقام اجرایی شرکت تویوتا در آمریکای شمالی می‌گوید:

شرکت خودروسازی تویوتا در گسترش، پیشرفت و استفاده از فناوری پیل سوختی پیش‌قدم بوده است. از معرفی خودروی سواری هیدروژنی میرای تا کامیون‌های بارکش در پروژه‌ی پورتال، این شرکت، قابلیت‌ها و توسعه‌پذیری پیل‌های سوختی پاک را به نمایش گذاشته است.
فاز جدید پروژه‌ی پورتال از یکم آبان سال جاری آغاز می‌شود.

https://www.zoomit.ir/

https://newatlas.com/toyota-hydrogen-trucks-la/51738/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *