نسل جدید جیپ

نسل جدید جیپ؛ ۳۶۸ اسب‌بخار از پیشرانه‌ی ۲ لیتری

اخیرا یکی از انجمن‌های معتبر جیپ رانلگر، ارقامی در مورد رانگلر JL جدید منتشر کرده‌ است که طبق‌ آن‌ها این خودرو ۳۶۸ اسب‌بخار تولید می‌کند.

در مورد جیپ رانگلر ۲۰۱۸، رندرهایی شبیه به تصویر ذیل، توسط هواداران منتشر شده است. تصاویر جاسوسی‌ هم حین ارزیابی این خودرو توسط عکاسان موتورترند ثبت شده‌اند و نگاه‌هی هم به فضای داخلی صورت گرفته است. به لطف اطلاعات و اخباری که از این خودرو به بیرون درز پیدا کرده، می‌توان به فهرست آپشن‌های آن پی برد. اخیرا اطلاعات جدیدی در مورد قدرت احتمالی و نوع پیشرانه این خودرو هم منتشر رفته است.

این اطلاعات از ادمین‌های یکی از سایت‌های معتبر (از لحاظ منابع) به نام JLWranglerForums.com به دست رسیده است. در اسنادی که فیات کرایسلر برای اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ارسال کرده است،‌ دو نکته جالب به چشم می‌خورد (اعداد و ارقام قدرت پیشرانه‌های V6 و I4 جیپ رانگلر جدید)، پیشرانه ۳.۶ لیتری V6 با ۲۸۵ اسب‌بخار قدرت با آنچه که در رانگر جدید می‌بینیم تفاوتی ندارد، ولی نکته حائز اهمیت قدرت واقعی پیشرانه ۲.۰ لیتری توربو است.

jeep concept

اگر این مطلب درست باشد، رانگلر جدید نسخه توربوشارژ قدرتی برابر با ۳۶۸ اسب‌بخار تولید می‌کند. به این ترتیب جیپ رانگلر ۲۰۱۸، به اندازه خودروی مرسدس AMG CLA45 توربوشارژ، قدرت خواهد شد و با ارائه ۱۸۶ اسب‌بخار در هر لیتر حجم پیشرانه، خودروی هوندا S2000 را پشت سر خواهد گذاشت. البته مقایسه پیشرانه‌های توربوشارژ و تنفس طبیعی عادلانه نیست، ولی این موضوع نشان می‌دهد که فناوری پیشرانه‌های جیپ، طی سال‌های اخیر تا چه حد پیشرفت کرده است.

سایر منابع گزارش داده‌اند که این شایعه درست نیست، ولی زمانی که خبرنگاران موتورترند از سخنگوی فیات کرایسلر در این‌ مورد سوال کرده‌اند، وی سکوت اختیار کرده است. در شرایط فعلی، کارشناسان درباره‌ی پیشرانه‌ی رانگلر بعدی شک دارند، اما پنانچه اسناد واقعی ارسالی فیات کرایسلر به اداره‌ی NHTSA به دست کارشناسان رسیده باشد، باز هم رقم دقیق قدرت پیشرانه رانگلر می‌تواند متفاوت باشد. در هر صورت، منطقی به نظر می‌رسد که این ارقام صحیح باشند و شاهد پیشرانه‌ی جذاب ۳۶۸ اسب‌بخاری، روی اصیل‌ترین شاسی‌بلند دنیا باشیم.

منبع : http://www.motortrend.com/news/jeeps-upcoming-2-0-liter-turbo-wrangler-may-make-368-hp/
و
https://www.zoomit.ir/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *